Waarom lid worden van Scouting Pius XII?

Bij Scouting Pius XII leer je op een
speelse en leuke manier zelfstandig te zijn.

Je maakt vrienden
voor het leven en ontwikkelt je tot een
zelfverzekerde stoere leider.

Jeugdlid worden

Heb jij zin om te zeilen en je grenzen te verleggen? Of vind je het gewoon super leuk om samen met je vriendjes en vriendinnetjes lekker buiten te spelen? Dan is Scouting echt wat voor jou! Kom bij ons een paar keer vrijblijvend meedoen.

Neem Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op voor wanneer je langs wilt komen. Natuurlijk blijven de lidmaatschapsvoorwaarden van die groep onverminderd van kracht. Ben je al eerder lid geweest van Scouting Nederland? Houd dan je oude lidmaatschapsnummer bij de hand, dan kan je nieuwe aanmelding meteen gekoppeld worden aan je oude gegevens.

Vrijwilliger worden

Als je vrijwilliger wordt bij Scouting, dan besluit je lid te worden van een wereldwijde organisatie. Scouting is een vereniging met leden. Er zijn jeugdleden, kaderleden en volwassen leden die helpen (plusscouts). Voor de herkenbaarheid buiten Scouting noemen we de kaderleden en plusscouts vrijwilligers.

De meeste kaderleden zijn begonnen als jeugdlid en hebben zich ontwikkeld tot leiding bij een leeftijdsgroep. Maar ook ouders, vrienden en vriendinnen, familieleden en collega’s melden zich aan als vrijwilliger. Iedereen die enthousiast is over het leveren van een bijdrage aan de persoonlijke ontwikkeling van kinderen en jongeren kan vrijwilliger worden. Er is altijd een taak die past bij jouw kennis, ervaring en voorkeur.

Ben je op zoek naar een leuke en actieve klus? Dan kan je aan de slag als leidinggevende bij een bepaalde leeftijdsgroep, als bestuurslid of in een ondersteunende rol. Voor alle functies geldt dat je lid van Scouting Nederland bent of wordt. Natuurlijk onderschrijf jij als (toekomstig) lid de doelstelling van Scouting en heb je er geen bezwaar tegen dat er een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) voor je wordt aangevraagd. Meer informatie over vrijwilliger worden bij scouting

Scouting Leidschendam
Pius XII