Waterscouts zijn meisjes en Jongens van 11-16 jaar?

Gek op water en avontuur? Kom eens kennismaken met onze waterscouts.
Bij de waterscouts wordt er veel gezeild in lelievletten. Het zeilseizoen begint in april. De vletten worden dan naar de Kagerplassen gesleept. Hier wordt in de zomer regelmatig gezeild.

In mei gaan we naar de Kaagcup, de regionale zeilwedstrijden van Scouting. Aan het begin van de zomervakantie is het zomerkamp. De waterscouts gaan dan een week varen en lol maken in Nieuwkoop. Eind oktober eindigt het seizoen met het Boten retour weekend.

In de winter worden de boten geschuurd en in een nieuw laagje verf gezet. Dit onderhouden van de boten doen de waterscouts zelf. Tijdens de dinsdagvonden wordt ook de theorie achter het varen bijgebracht of doen we een spel. In maart kunnen ook theorie examens voor het varen gehaald worden. Waarna na het halen van een praktijk examen, een erkend CWO (Commissie Watersportopleidingen) diploma behaald is. Het hoogste examen binnen de waterscouts is CWO III. Met dit diploma mag zelfstandig gezeild worden en kan een zeilboot worden geleend. In het winterseizoen hebben de waterscouts de WinteroverlevingsTocht, een survival tocht ergens in de bossen.

De waterscouts hebben twee keer per week bijeenkomst.

Dinsdag van 19.30 tot 21.00

Zaterdag van 14.00 tot 17.00

Over bijzondere bijeenkomsten lees je meer in de Brulmail.

Bekijk lidmaatschap

Scouting Leidschendam